Lutfen havadurumunu goruntulemek istediginiz sehri listeden seciniz.
SONUÇAraştırmayı yapan uzmanların vardıkları sonuçlar şunlar:BİR: Az miktarda yenen çikolatanın kalp yetersizliğine karşı koruyucu etkisi var. Bu koruyuculuk çikolatadaki anti-enflamatuar yani iltihap önleyici etkiye sahip olan flavinoidlerden kaynaklanıyor.
İKİ: Fazla miktarda yenen çikolatanın bu tür bir koruyucu etkisinin olmaması ise alınan yüksek kalori ve bunun yol açtığı olumsuzluklarla ilgili olduğu düşünülüyor.
YORUMHer yiyeceğin makul miktarlarda yendiğinde sağlığımız üzerine olumlu etkileri olması şaşılacak bir şey değil. Çikolata da aşırıya kaçılmadığı takdirde çok faydalı bir besin. Burada asıl önemli olan çikolatanın kalitesi ve kakao miktarı.
Birçok araştırma siyah çikolatanın yani kakaodan zengin çikolatanın daha yararlı olduğunu gösteriyor. Çikolatada yüzde 15 oranında kakao olması siyah çikolata tanımlaması için yeterli kabul ediliyor. Bazı ülkelerde bu oran yüzde 30. Kakao miktarı düşük çikolataların fazla miktarda yenmesi daha fazla kalori ve yağ alınması manasına geliyor ve bu durumda da çikolata faydadan çok zarar getirebiliyor.
KAYNAKElizabeth Mostofsky; Emily B. Levitan; Alicja Wolk ve Murray A. Mittleman: Chocolate Intake and Incidence of Heart Failure: A Population-Based, Prospective Study of Middle-Aged and Elderly Women. http://circheartfailure.ahajournals.org/cgi/content/abstract/CIRCHEARTFAILURE.110.944025v1