Anne Çocuk Eğitim Vakfı
Son Haberler
20.04.2014 Pazar 19:01
USD 2,1295 EUR 2,9395 EUR/USD 1,3804 BIST   73476/%0,00
ISTANBUL Pazartesi: 12°C/20°CSalı: 13°C/24°CÇarşamba: 14°C/23°C

Havadurumu ayarlari

Lutfen havadurumunu goruntulemek istediginiz sehri listeden seciniz.

Kadın, domuz, eşek ve köpek…
Sema Gül semagul@haberx.com
09.11.2013 22:46
Sizce bu dördünün arasında nasıl bir ortak yön var? Aklınıza canlı varlıklar olmaları dışında hiçbir ortak yön gelmiyor değil mi? Oysa sözde İslam adına ortaya çıkan, ancak Kuran’dan habersiz olan büyük bir kesimin kendi türettikleri, hurafelerden oluşan batıl dine göre bu dört varlık namazı bozuyor. Üstelik bu kişilerin kadınlar hakkında uydurdukları hurafeler sadece bununla da sınırlı değil. Onlar kadını uğursuz bir varlık olarak kabul ediyorlar. Kadın onlara göre “aklı olmayan”, “istişare edilemeyen” ve “muhalefet edilmesinde bereket olan” bir varlık.

Sizce bu dördünün arasında nasıl bir ortak yön var?

Aklınıza canlı varlıklar olmaları dışında hiçbir ortak yön gelmiyor değil mi?

Oysa sözde İslam adına ortaya çıkan, ancak Kuran’dan habersiz olan büyük bir kesimin kendi türettikleri, hurafelerden oluşan batıl dine göre bu dört varlık namazı bozuyor. Üstelik bu kişilerin kadınlar hakkında uydurdukları hurafeler sadece bununla da sınırlı değil. Onlar kadını uğursuz bir varlık olarak kabul ediyorlar. Kadın onlara göre “aklı olmayan”, “istişare edilemeyen” ve “muhalefet edilmesinde bereket olan” bir varlık.

Hatta bazıları kadınları 7 farklı hayvana benzetiyorlar, maymun, yılan, akrep, fare, tilki gibi. En makbul kadının ise koyun cinsinden olduğunu ifade ediyorlar. Aşağıdaki uydurma hadis bu zihniyete sahip kişilerin ruh hali hakkında daha fazla bilgi veriyor bize:

Kocanın vücudu irin ile kaplı dahi olsa ve karısı onu yalayarak temizlese, yine de kocasının hakkını ödemiş olmaz. (1) 

Bağnaz zihniyettekilere göre kadın ikinci sınıf vatandaş, köpek ve domuzla eş tutulan, aşağı bir varlık. Yine aynı batıl dine göre bir kadının cennete gitmek için tek yapması gereken şey kocasını razı etmek. 

Bağnazlar ve hurafeciler uydurma hadislerle Mübarek Peygamberimiz Hz. Muhammed (sav)’e iftira atıyorlar ve onun kadınları öven, onlara değer veren sözlerini, hayatından örnekleri, Kuran’da tarif edilen gerçek İslam dinini insanlardan saklamaya çalışıyorlar. Fakat ne yazık ki pek çok insanın aklına İslam denince sadece bu karanlık model geliyor.  

İşte İslam dünyasının neden bu halde olduğunu, neden sanattan, güzellikten, temizlikten, sevgiden ve şefkatten uzak olduğunu, neden geri kaldığını merak edenlere, bu konuyu tartışmak için sempozyumlar, kongreler düzenleyenlere cevap:

Allah’ın erkekle her açıdan eşit haklar verdiği, bir çiçeğe benzettiği bu mübarek varlığı hayattan soyutladınız. Onu eve kapadınız. Eve kapamakla da yetinmeyip dünyayla her türlü bağlantısını kestiniz. Elinden tüm güzellikleri aldınız, hatta onu çirkinleştirmeye çalıştınız. Kuran’a dokunmasını, hayatının büyük bir bölümünde namaz kılmasını, oruç tutmasını, ibadetlerini yapmasını yasakladınız. Eğitim görmesini, dinini öğrenmesini istemediniz. Hatta konuşmasını bile yasaklayıp, “konuşacaksa sesi anlaşılmasın diye ağzına çakıl taşı koyup konuşması gerekir” diye bir hadis uydurdunuz. Kendi fikrini söylemesini yasakladınız. Yönetici olmaması için her yolu denediniz. Gülmeyi, mutlu olmayı, neşeyi yasakladınız. Nefret, öfke ve mutsuzlukla dolu batıl bir din oluşturdunuz. Hakkın yerine batılı koydunuz. Sonunda da ortaya kasvetli, maddi ve manevi anlamda kirli, sevgi ve şefkatten, nezaket ve incelikten yoksun karanlık bir dünya meydana getirdiniz.

İşte bağnazların ve hurafecilerin kadın düşmanlıklarının temeli budur. Onlar oluşturdukları kadın düşmanı bu batıl din nedeniyle kadından korkarlar. Bir kadın gördüklerinde deliye dönerler. Özellikle de o kadın akıllı, kültürlü, bakımlı, kaliteli, fikrini özgürce ifade eden, Allah’tan başka kimseden korkmayan, Allah’tan ve dinden bahseden bir kadınsa öfkeleri daha da artar. Ve bu kadın onların hurafelerde dolu batıl dinlerine karşı Kuran ayetleri ortaya koyarsa o zaman cahilce saldırmaya başlarlar. “Sen nasıl Kuran’ı eline alıyorsun?”, “Nasıl Kuran’dan bahsediyorsun?” diyerek Allah’ın ayetlerini okumasını engellemeye çalışırlar. Çünkü hurafeciler bu uydurma dinlerine Kuran’dan kesinlikle bir delil gösteremezler. 

Kuran’da hitap; mümin kadınlar ve mümin erkekler şeklindedir. Kuran’a göre kadının görevi sadece evde oturup kendi dinini ve dünyayı bilmeden yaşamak ve evin içinde erkeğinin kölesi olmak değil, Allah rızası için ilmi mücadelenin gereğini yapmak, Kuran ahlakını yaymak için çaba göstermektir. Kuran’daki kadının tanımı bağnazların dünyasındakinden tamamen farklıdır. Kuran, üstünlüğü cinsiyete değil, Allah’a yakın olmaya, Allah’ın dininde titizliğe bağlar. Allah Katında tek üstünlüğün iman ve ahlak olduğunu bildirir:

Ey insanlar! Biz sizi bir erkek, bir dişiden yarattık ve birbirinizle tanışmanız için sizi halklar ve kabileler kıldık. Şüphesiz Allah katında en üstün olanınız takvaca en ileride olanınızdır. (Hucurat Suresi, 13)

Müslümanlara yönelik tüm yasaklar Kuran vahyine dayalı olmalıdır. Kuran’da ise kadınlara yönelik bu uydurma hadislerde yer alan hiçbir kısıtlama, yasak yoktur. Kuran’da kadın devlet yöneticisidir. Kuran’da fikirlerine güvenilen ve kendisine danışılan devlet yöneticisi Sebe Melikesi Belkıs örnek verilir. Kuran’da kadınlarla erkeklerin bir arada oturmalarının yasak olduğuna dair bir hüküm de yoktur. Tam aksine pek çok kıssada peygamberlerle hanımların bir arada olduklarını, karşılıklı konuştuklarını görürüz. Kadının eğitimini engelleyen, ibadetlerini kısıtlayan, sosyal hayatta var olmasını, güzel giyinmesini, bakımlı olmasını yasaklayan, kadın aleyhindeki tüm batıl hükümler hurafeciler tarafından dinimize sonradan yerleştirilmiştir. Oysa Allah’tan olmayan bir hükmü Allah’ın hükmü gibi gösterenler Kuran ayetlerinde “zalimler’ olarak nitelendirilir. 

O halde yapılması gereken şey türban, ya da kadın-erkek bir arada bulunabilir mi gibi sığ tartışmalarda boğulmak değil, kadınlara hak ettikleri gerçek değeri verebilmek için Kuran’da tarif edilen gerçek İslam’ı hayata geçirmek olmalıdır. Çünkü ayetler çok açıktır, erkek ya da kadın olmak insana Allah Katında bir üstünlük sağlamaz, tek üstünlük ahlaktır.

Erkek olsun, kadın olsun, her kim inanmış olarak iyi fiiller gerçekleştirirse onu mutlaka güzel bir hayatla yaşatırız ve onların karşılığını, yaptıklarının en güzeliyle mutlaka veririz. (Nahl Suresi 97)

 

---

https://twitter.com/semagul_asn 

 1- (İbni Hacer El Heytemi 2/121; Ahmed b. Hanbel, Müsned, 5/239)

 

 

YORUMLARINIZ
Zarife - 16.12.2013 23:05
Bir düşün, keşke siz de önce muhakkik alimlere değil Kur'an'a baksaydınız. Tevbe suresinin şu ayetini görür, sayın yazarın bahsettiği peygamber sözü diye pazarlanan ifadelerin uyduruk olduğunu anlardınız:

tevbe-71: Mü’min erkekler ve mü’min kadınlar birbirlerinin velîleri (dostları ve yardımcıları)dır. İyiliği emrederler, kötülükten menederler; namazı dosdoğru kılarlar, zekâtı verirler, Allah’a ve Resûlü’ne itaat ederler. İşte Allah bu kimselere rahmet edecektir. Şüphesiz Allah mutlak galiptir, hüküm ve hikmet sahibidir.

bir düşün - 02.12.2013 12:05
Keşke birilerini yobaz ilan etmeden önce muhakkik alimlerin bu konudaki görüş ve yorumlarına bir baksaydınız, Keşke kadınlıktan hareketle bu yazıyı yazacağımıza insanlıktan hareketle ele alsaydık
Ahmet - 27.11.2013 12:15
Peki kadınları kedicikler olarak görenlere ne demeli?
İbrahim Dursun - 10.11.2013 12:16
Kınıyorum!...Kadınları meta/para aracı gibi görüp, parayla alıp satanları..Ve vücudunu para karşılığı satanları..VesSelam
İbrahim Dursun - 10.11.2013 12:15
Kınıyorum!...Başörtüsünden dolayı hayatta/TBMM de kadınları dışlayanları..VesSelam
İbrahim Dursun - 10.11.2013 09:21
Kınıyorum!....İnsan türü ile hayvan türlerini aynı satırda virgülle ayırarak ,aynı kategoride yazmanızı kınıyorum...VesSelam
Bu sayfaya yorum yazarak tarihe not düşün.
1

---W468X60---
KÖŞE YAZILARI
Çözüm Süreci Geçici Hesaplarla Sekteye Uğramamalı ÇÖZÜM SÜRECİ GEÇİCİ HESAPLARLA SEKTEYE UĞRAMAMALI
Ahmet Akgül Bugün, 13:31
BAŞKANLIK SEÇİMİ VE ERDOĞAN BAŞKANLIK SEÇİMİ VE ERDOĞAN
Sefer Ceylan Bugün, 05:47
Koltuk sallanıyor Kemal Bey KOLTUK SALLANIYOR KEMAL BEY
Güngör Avcıoğlu Bugün, 00:00
VE BİZ BU ÜLKEDE YAŞIYORUZ VE BİZ BU ÜLKEDE YAŞIYORUZ
Burhan Özbey 19.04.2014, 22:11
KÜRESEL MODERNİTE, GEZİ OLAYLARI VE AK PARTİ ÜZERİNE… KÜRESEL MODERNİTE, GEZİ OLAYLARI VE AK PARTİ ÜZERİNE…
Mevlüt Özben 19.04.2014, 20:06
DİŞ MACUNLARI FAYDALI MI ZARARLI MI? DİŞ MACUNLARI FAYDALI MI ZARARLI MI?
Prof. Dr. Ahmet Rasim Küçükusta 19.04.2014, 00:37
ALGISAL İSTİHBARAT SAVAŞLARI ALGISAL İSTİHBARAT SAVAŞLARI
Dr. Ahmet Berk 18.04.2014, 22:43
Daraltılmış Bölge ile Genişletilmiş Yetkiler DARALTILMIŞ BÖLGE İLE GENİŞLETİLMİŞ YETKİLER
Ahmet Rıfat Albuz 18.04.2014, 18:10
Tek suçlu Başbakan Erdoğan’dır (!) TEK SUÇLU BAŞBAKAN ERDOĞAN’DIR (!)
Mevlana Çakıral 18.04.2014, 16:21
Kahraman mı? Hain mi? KAHRAMAN MI? HAİN Mİ?
Yasemin Yıldırım 18.04.2014, 15:15
Bu gençlik nereye gidiyor… BU GENÇLİK NEREYE GİDİYOR…
Sevda Türküsev 18.04.2014, 12:57
Şiir-sel Dünyam ŞİİR-SEL DÜNYAM
Kurtuluş Aybirdi 18.04.2014, 12:46
529 TEBESSÜM HERKESİN ANLAYACAĞI TEBESSÜM DEĞİL 529 TEBESSÜM HERKESİN ANLAYACAĞI TEBESSÜM DEĞİL
Vildan Adalı 18.04.2014, 11:55
Ben de 'genç aydın' olacağım BEN DE 'GENÇ AYDIN' OLACAĞIM
Bilgehan Uçak 18.04.2014, 09:48
Abdullah Gül’e koltuk bulma sorunu   ABDULLAH GÜL’E KOLTUK BULMA SORUNU
Turgay Çınar 18.04.2014, 00:38
DÜNYA KADININ ETRAFINDA DÖNÜYOR DÜNYA KADININ ETRAFINDA DÖNÜYOR
Eyüphan Kaya 17.04.2014, 22:49
TÜSİAD' MERAK ETMESİN ERDOĞAN CUMHURBAŞKANI SEÇİLECEK TÜSİAD' MERAK ETMESİN ERDOĞAN CUMHURBAŞKANI SEÇİLECEK
Canan Barlas 17.04.2014, 14:41
Pardo-n- ama... PARDO-N- AMA...
K. Furkan Sökmen 17.04.2014, 02:13
SEÇİM ŞAİBELERİNİN ÖNÜNE GEÇMEK MÜMKÜN MÜ -1- SEÇİM ŞAİBELERİNİN ÖNÜNE GEÇMEK MÜMKÜN MÜ -1-
Mehmet Topçu 16.04.2014, 19:46
Seçimden gereken dersler alındı mı? SEÇİMDEN GEREKEN DERSLER ALINDI MI?
Sema Gül 16.04.2014, 19:01
Aşağıya, Daha Aşağıya AŞAĞIYA, DAHA AŞAĞIYA
Didem Tomaslar 16.04.2014, 13:52
ALGI OPERASYONLARI ALGI OPERASYONLARI
Mithat Tuncay Öcalır 16.04.2014, 13:10
M.Ctiy senaryosu G.Saray’da da gerçekleşir mi? M.CTİY SENARYOSU G.SARAY’DA DA GERÇEKLEŞİR Mİ?
Engin Konca 16.04.2014, 11:53
'İndirin o Türk bayraklarını' 'İNDİRİN O TÜRK BAYRAKLARINI'
Birol Topuz 16.04.2014, 11:24
İDAM CEZASI DERHAL TESİS EDİLMELİDİR! İDAM CEZASI DERHAL TESİS EDİLMELİDİR!
Ahmet Kaya 15.04.2014, 14:24
Resmi ideolojinin emniyet sübabı olarak AYM RESMİ İDEOLOJİNİN EMNİYET SÜBABI OLARAK AYM
Bayram Zilan 15.04.2014, 13:09
Biz Onları Geldikleri Günden Beri Tanıyoruz BİZ ONLARI GELDİKLERİ GÜNDEN BERİ TANIYORUZ
Arif Özutku 14.04.2014, 21:59
YALAN DEĞİL, BÜHTAN YALAN DEĞİL, BÜHTAN
Ahmet Ay 14.04.2014, 12:12
Mutsuz Çocuk Yetiştirme Rehberi MUTSUZ ÇOCUK YETİŞTİRME REHBERİ
Kevser Akın 12.04.2014, 02:30
HOŞGELDİN JÜRİSTOKRASİ! HOŞGELDİN JÜRİSTOKRASİ!
Ayhan Yağızer 11.04.2014, 12:29
Fuat Avni -IV- FUAT AVNİ -IV-
İbrahimî Feyzullah Yalçın 10.04.2014, 22:53
MERKEL, ALMANLARA TATİL iÇiN YUNANİSTAN’A GİDİN DEDİ MERKEL, ALMANLARA TATİL İÇİN YUNANİSTAN’A GİDİN DEDİ
Vakkas Doğantekin 10.04.2014, 06:26
Reis-i Cumhur Kim Olacak? REİS-İ CUMHUR KİM OLACAK?
Burak Yalım 09.04.2014, 14:58
"10 NİSAN...DİKKAT! ZÜHRE ARAMIZDA" "10 NİSAN...DİKKAT! ZÜHRE ARAMIZDA"
Hülya Okur 09.04.2014, 10:12
529 Kere İnsanlık Kaybı 529 KERE İNSANLIK KAYBI
SSerra Erdoğan 08.04.2014, 03:23
BÖYLE TUVALE; BÖYLE FIRÇA! BÖYLE TUVALE; BÖYLE FIRÇA!
Hüseyin Kocabaş 07.04.2014, 15:51
Müslümanları Asıyorlar MÜSLÜMANLARI ASIYORLAR
Özcan Yazıcı 07.04.2014, 14:40
Bugün mü, Dün mü? BUGÜN MÜ, DÜN MÜ?
Özlem Özcan 06.04.2014, 23:51
Mahalli İdare Seçimleri Geride Kaldı mı? Yeni Bir Seçim Sistemi Gerekli MAHALLİ İDARE SEÇİMLERİ GERİDE KALDI MI? YENİ BİR SEÇİM SİSTEMİ GEREKLİ
Bekir Çınar 05.04.2014, 23:50
EL-KAİDE ve EL-CEMAAT EL-KAİDE VE EL-CEMAAT
Eşref Zeki Parlak 04.04.2014, 17:49
ÇOCUKLAR İNANMAYIN DEMİŞTİK ÇOCUKLAR İNANMAYIN DEMİŞTİK
Turgay Yaman 02.04.2014, 18:14
OYUN TUTMADI MİLLET UYUMADI OYUN TUTMADI MİLLET UYUMADI
Serdar Karadeniz 01.04.2014, 16:03
BİR SEÇİM GÜNLÜĞÜ BİR SEÇİM GÜNLÜĞÜ
Sevda Salihoğlu Dursun 01.04.2014, 15:45
Durum Vaziyeti DURUM VAZİYETİ
Şefik Kantar 01.04.2014, 13:20
Hayırlısı olsun... HAYIRLISI OLSUN...
M. Nail Keçili 01.04.2014, 13:19
Oy’un ötesi yok(muş)!... OY’UN ÖTESİ YOK(MUŞ)!...
Benil Sibel Özyürük 01.04.2014, 01:34
Seçmenden Mesaj Var SEÇMENDEN MESAJ VAR
Cengiz Koyuncu 31.03.2014, 13:18
AK PARTİ MİTİNGİNDE İNANÇ GÜVEN SEVGİ VE BİRLİK VARDI...! AK PARTİ MİTİNGİNDE İNANÇ GÜVEN SEVGİ VE BİRLİK VARDI...!
Semra Cabrero 28.03.2014, 00:08
ASLAN ATEŞ İLE DEV RÖPORTAJ ASLAN ATEŞ İLE DEV RÖPORTAJ
Murat Körhasan 26.03.2014, 23:50
SALİH GÜLEN'İ TANIYORMUSUNUZ? SALİH GÜLEN'İ TANIYORMUSUNUZ?
Salih Can 26.03.2014, 03:54
Herkes sanatçı, herkes siyasetçi... HERKES SANATÇI, HERKES SİYASETÇİ...
Birgül Kapaklıkaya 25.03.2014, 03:15
KEDİNİN DİŞİSİ OLUR KADINI OLMAZ KEDİNİN DİŞİSİ OLUR KADINI OLMAZ
Murat Gençoğulları 24.03.2014, 01:09
TEKNOLOJİ VE KÜLTÜR TEKNOLOJİ VE KÜLTÜR
Hasan Tülüceoğlu 18.03.2014, 22:50
HAFIZA GÜÇLENDİREN BİTKİLER (3) HAFIZA GÜÇLENDİREN BİTKİLER (3)
Prof.Dr. Göknur Aktay 17.03.2014, 16:19
EN İYİ TEDBİR SUSMAK EN İYİ TEDBİR SUSMAK
Hüseyin Adalan 17.03.2014, 03:41
Tek Erdoğan  Yalnız Türkiye TEK ERDOĞAN YALNIZ TÜRKİYE
Halid Şener 15.03.2014, 18:23
Ağız Kokusu kaderiniz değil AĞIZ KOKUSU KADERİNİZ DEĞİL
Dt. Arzu Yalnız Zogun 14.03.2014, 10:24
2023'ÜN YOL HARİTASI 2023'ÜN YOL HARİTASI
Ahmet Duvarcı 10.03.2014, 18:24
ROBOT LOBİSİNİN TASFİYESİ! ROBOT LOBİSİNİN TASFİYESİ!
Muhammed Çimen 08.03.2014, 10:48
Cumhuriyet Döneminde Eğitim ve Atatürk CUMHURİYET DÖNEMİNDE EĞİTİM VE ATATÜRK
Hasan Güneş 06.03.2014, 16:41
"SÖZ VERDİK, YAPTIK!"  TİYATROSU	"SÖZ VERDİK, YAPTIK!" TİYATROSU
Zekeriya Menak 04.03.2014, 16:51
Yeni Fitnenin Adı Muta! YENİ FİTNENİN ADI MUTA!
Cahit Kılıç 04.03.2014, 15:37
Namahrem Yapı ve Siyaset Ahlakı NAMAHREM YAPI VE SİYASET AHLAKI
Hamit Yaz 04.03.2014, 13:52
M.E. Bakanlığı'nın 3 Yanlış Yaptığı Sınavda Öğrencilerden Tam Puan Beklemek M.E. BAKANLIĞI'NIN 3 YANLIŞ YAPTIĞI SINAVDA ÖĞRENCİLERDEN TAM PUAN BEKLEMEK
Fidel Yıldız 15.02.2014, 01:44
Lübnan Sinemasının en barışçıl yönetmeni LÜBNAN SİNEMASININ EN BARIŞÇIL YÖNETMENİ
Tuğba Koçak 14.02.2014, 01:27
SIFIR HASTANE ENFEKSİYONU SIFIR HASTANE ENFEKSİYONU
Prof. Dr. Cengiz Yakıncı 04.02.2014, 22:49
WIDEN YOUR WORLD! WIDEN YOUR WORLD!
Selahaddin Eyyubi Tezel 02.02.2014, 19:37
Böyle Müslümanlık mı Olur? BÖYLE MÜSLÜMANLIK MI OLUR?
Yavuz Demir 01.02.2014, 20:06
Değerli Haberx Ailesi DEĞERLİ HABERX AİLESİ
Sami Zana ASLAN 27.01.2014, 15:35
Bundan Sonrası İçin BUNDAN SONRASI İÇİN
Meltem Arıkan 27.01.2014, 08:29
CEMAAT VE ERDOĞAN CEMAAT VE ERDOĞAN
Murat Özdemir 27.01.2014, 01:49
Türkiye'de Bulunan Alman Vakıfları'nın Bilinmeyen Yönleri TÜRKİYE'DE BULUNAN ALMAN VAKIFLARI'NIN BİLİNMEYEN YÖNLERİ
Muhammet Tazegül 24.01.2014, 11:09
İmar Planı Mağduruna Yasa Darbesi İMAR PLANI MAĞDURUNA YASA DARBESİ
Av.Emre Alcan 14.01.2014, 22:47
Mısır'da askerle, Türkiye'de yargıyla! MISIR'DA ASKERLE, TÜRKİYE'DE YARGIYLA!
Eylem Yılmaz 25.12.2013, 21:55
Trabzonspor şaşırtmaya devam ediyor. TRABZONSPOR ŞAŞIRTMAYA DEVAM EDİYOR.
Mahmut Ulusoy 13.12.2013, 10:03
İLETİŞİMDEN ÇIKIŞ İLETİŞİMDEN ÇIKIŞ
Çağlayan ibiş 10.12.2013, 22:03
Padişahım çok yaşa! PADİŞAHIM ÇOK YAŞA!
İsmail Kara 06.12.2013, 18:24
2023  Türkiye'de Hentbol   2023 TÜRKİYE'DE HENTBOL
Kenan Öner 06.12.2013, 11:51
Bilişim Akademisi, Dijital Dünyanın Okyanuslarına USMED Ile Açılacak BİLİŞİM AKADEMİSİ, DİJİTAL DÜNYANIN OKYANUSLARINA USMED ILE AÇILACAK
Ömer Bulut 03.12.2013, 11:38
MODERN ÇAĞIN KANSERLİ MASALI MODERN ÇAĞIN KANSERLİ MASALI
Serkan Güzel 16.11.2013, 16:02
Öğrenci Evleri ve Yaşam Tarzına Müdahale ÖĞRENCİ EVLERİ VE YAŞAM TARZINA MÜDAHALE
Rujhat Avşar 14.11.2013, 12:52
Mekân ve İnsan MEKÂN VE İNSAN
Yılmaz Ada 11.11.2013, 15:47
Hava Kirliliği Kanser Yapıyor HAVA KİRLİLİĞİ KANSER YAPIYOR
Prof. Dr. Mustafa Öztürk 19.10.2013, 13:08
DİLENEN SURİYELİLER (NAWARLAR)! DİLENEN SURİYELİLER (NAWARLAR)!
Hasan Karataş 17.10.2013, 01:57
Erdoğan Diktatörse Bu Hoşgörü Niye? ERDOĞAN DİKTATÖRSE BU HOŞGÖRÜ NİYE?
Nurettin Oğuz Alhan 02.09.2013, 15:27
MAM (Milli Alternatif Medya) MAM (MİLLİ ALTERNATİF MEDYA)
İsmail Turan Çakır 30.07.2013, 02:27
Gelenekçi miyiz? Yenilikçi mi? GELENEKÇİ MİYİZ? YENİLİKÇİ Mİ?
Samet Ülker 30.07.2013, 01:25
MİLLİ SKANDAL BAKANLIĞI MİLLİ SKANDAL BAKANLIĞI
Mehmet Aysan 29.07.2013, 15:05
ELVEDA ÖZGÜRLÜK MERHABA ESARET! ELVEDA ÖZGÜRLÜK MERHABA ESARET!
Özkan Erdem 24.07.2013, 22:47
Strateji Akademisi Başkanı Mesut Ülker STRATEJİ AKADEMİSİ BAŞKANI MESUT ÜLKER
Mesut Ülker 23.07.2013, 19:02
AK Parti MKYK Üyesi Mazhar Bağlı AK PARTİ MKYK ÜYESİ MAZHAR BAĞLI
Mazhar Bağlı 23.07.2013, 18:59
Prof. Dr. Erol Katırcıoğlu PROF. DR. EROL KATIRCIOĞLU
Erol Katırcıoğlu 23.07.2013, 18:58
Gezi Eylemlerinin Çözüm Sürecine Etkisi... GEZİ EYLEMLERİNİN ÇÖZÜM SÜRECİNE ETKİSİ...
***Haftanın Sorusu*** 23.07.2013, 18:55
DÜNYANIN BÜYÜK FELAKETİNE SAYILI GÜNLER KALDI!! DÜNYANIN BÜYÜK FELAKETİNE SAYILI GÜNLER KALDI!!
Hasan Yaşar Özfidan 11.07.2013, 01:19
12 Eylül Darbesi 12 EYLÜL DARBESİ
Oğuzhan Dursunkaya 07.07.2013, 00:55
Ben de kaygılıyım, ben de kaygılıyım BEN DE KAYGILIYIM, BEN DE KAYGILIYIM
Tuğrul Özşengül 30.06.2013, 07:22
Endişeliler ENDİŞELİLER
Yonca Kaya Şahin 27.06.2013, 14:52
Türkiye-İran-Rusya (Türkiye İran İlişkilerini Gözden Geçirmeli) TÜRKİYE-İRAN-RUSYA (TÜRKİYE İRAN İLİŞKİLERİNİ GÖZDEN GEÇİRMELİ)
Alperhan Baysan 28.05.2013, 00:17
ŞİŞEDE DURDUĞU GİBİ DURMUYOR, AKIL MANTIK BIRAKMIYOR...  ŞİŞEDE DURDUĞU GİBİ DURMUYOR, AKIL MANTIK BIRAKMIYOR...
Setenay Yüksel Olguner 24.05.2013, 09:34
Demokrasimizin Mimarı "Celal Bayar" DEMOKRASİMİZİN MİMARI "CELAL BAYAR"
Uğur Şahan 19.05.2013, 00:30
FAİLLER YAKALANDI! FAİLLER YAKALANDI!
Deniz İster 13.05.2013, 14:54
Devlet Kariyer Sınavlarnda  Üst Yaş Sınırın Tamamen Kaldırılması Gerekiyor DEVLET KARİYER SINAVLARNDA ÜST YAŞ SINIRIN TAMAMEN KALDIRILMASI GEREKİYOR
Aykut Yavuz 18.04.2013, 20:36
Türkiye'de sağlığın geliştirilimesi TÜRKİYE'DE SAĞLIĞIN GELİŞTİRİLİMESİ
Prof. Dr. Erkan Pehlivan 17.04.2013, 10:20
Mısır’da Kıptı Hristiyan-Müslüman Çatışması Tezgahlanıyor! MISIR’DA KIPTI HRİSTİYAN-MÜSLÜMAN ÇATIŞMASI TEZGAHLANIYOR!
Can Acun 07.04.2013, 19:57
İsrail'in Özrü İSRAİL'İN ÖZRÜ
Soner Kırkpınar 29.03.2013, 19:12
​KÜRTLER VE TÜRKLER AYNI MİLLET Mİ ? ​KÜRTLER VE TÜRKLER AYNI MİLLET Mİ ?
Vahdettin İnce 15.03.2013, 17:50
SN. BAŞBAKAN VE YÜKSEK YARGI SN. BAŞBAKAN VE YÜKSEK YARGI
Önder Aytaç 10.03.2013, 22:52
BAYAN ‘IN’ KADIN ‘OUT’ MU? BAYAN ‘IN’ KADIN ‘OUT’ MU?
Yasemin Tecimer 08.03.2013, 22:53
DEPLASMANDA TEK BAŞINA DEPLASMANDA TEK BAŞINA
Cumhur Cebeci 04.02.2013, 22:19
SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM VE KAMU HASTANELER BİRLİĞİ   /KIŞ AYLARI VE GRİP SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM VE KAMU HASTANELER BİRLİĞİ /KIŞ AYLARI VE GRİP
Serdar Bayrak 23.01.2013, 22:02
Sigorta Denince - Sıkça Sorulan Sorular SİGORTA DENİNCE - SIKÇA SORULAN SORULAR
Nesrin Yıldırım 23.01.2013, 15:01
Kapısuyu tersanesinin hazin sonu KAPISUYU TERSANESİNİN HAZİN SONU
Ahmet Üder 06.01.2013, 18:45
Hayatın Tabelaları HAYATIN TABELALARI
Sıla Onat 03.01.2013, 02:20
HASAN DAĞI HASAN DAĞI
Cemal Aktan 09.12.2012, 18:35
İstifa eden kıdem tazminatı alabilir mi? İSTİFA EDEN KIDEM TAZMİNATI ALABİLİR Mİ?
Cihangir Cayrancı 31.10.2012, 16:55
Eğitimde Yaşam Alanı EĞİTİMDE YAŞAM ALANI
Dr.Yağmur Yeşilırmak 25.10.2012, 18:01
BAZEN... BAZEN...
Asım Yıldırım 17.10.2012, 10:55
BAŞBAKANLIK ETRAFINDAKİ TOZ BULUTU, SAVAŞ, MEHMET EFE BAŞBAKANLIK ETRAFINDAKİ TOZ BULUTU, SAVAŞ, MEHMET EFE
Cihat Şimşek 10.10.2012, 22:28
EFSANE… EFSANE…
Seyda Yalvaç 10.10.2012, 12:05
ULUSLARARASI DÖVİZ (FOREX) PİYASALARI ULUSLARARASI DÖVİZ (FOREX) PİYASALARI
Destek FX 09.10.2012, 14:59
İslamcılığımı Yitirirken... İSLAMCILIĞIMI YİTİRİRKEN...
Sercan Zorbozan 08.10.2012, 00:41
Neşet Ertaş ve Bana Kalan Bağlaması NEŞET ERTAŞ VE BANA KALAN BAĞLAMASI
Cuma Hikmet 26.09.2012, 18:52
MEME KANSERİ VE HAYAT KURTARAN BİLEKLİK MEME KANSERİ VE HAYAT KURTARAN BİLEKLİK
Necmettin Tetik 26.09.2012, 01:22
ANTEP SALDIRISINI DHKP-C YAPTI ANTEP SALDIRISINI DHKP-C YAPTI
Mehmet Fadıl Dalay 18.09.2012, 17:50
İSLAM ve TASAVVUF İSLAM VE TASAVVUF
Abdurrahim Çölgeçen 13.08.2012, 16:16
Olimpiyat Oyunlarındaki ABD Bayrağı.! OLİMPİYAT OYUNLARINDAKİ ABD BAYRAĞI.!
Bilal Şentürk 12.08.2012, 10:57
SEN NEYMİŞSİN BE TWİTTER SEN NEYMİŞSİN BE TWİTTER
Sedat Ilgın 09.08.2012, 23:10
Kodaman Üniverlisesi Tercih Günleri KODAMAN ÜNİVERLİSESİ TERCİH GÜNLERİ
Mustafa Silici 25.07.2012, 17:13
Beni zygonla döven adam hakkı için BENİ ZYGONLA DÖVEN ADAM HAKKI İÇİN
Eda Alanson 11.07.2012, 05:41
Avrupa'nın En Başarılı Girişimcisi Berna İlter Seçildi (Söyleşi) AVRUPA'NIN EN BAŞARILI GİRİŞİMCİSİ BERNA İLTER SEÇİLDİ (SÖYLEŞİ)
Seda Karakaya 03.07.2012, 20:09
Yurt Dışından Telefon Getirmek YURT DIŞINDAN TELEFON GETİRMEK
Bekir Hilmi Nayır 21.06.2012, 10:56
Çaygözyaşları ÇAYGÖZYAŞLARI
Fréderike Geerdink 04.06.2012, 13:34
KÜRT-KÜRTAJ-ULUDERE-CİNAYET KÜRT-KÜRTAJ-ULUDERE-CİNAYET
Tansu 30.05.2012, 09:45
Ne Demişler: Ağaçı Yaşken, Delegeyi Hoşken NE DEMİŞLER: AĞAÇI YAŞKEN, DELEGEYİ HOŞKEN
Oğuzhan Erdoğan 17.05.2012, 17:07
Boş Yazı BOŞ YAZI
Taha Ün 10.05.2012, 08:35
Engelliler Eczanede!!! ENGELLİLER ECZANEDE!!!
Nazlı Şencan 30.04.2012, 23:19
CHP'YE KİTAPÇIK TAVSİYELERİ!.. CHP'YE KİTAPÇIK TAVSİYELERİ!..
Volkan Akay 20.04.2012, 09:33
SURİYE DEVRİMİ SURİYE DEVRİMİ
Mert C. Demir 16.03.2012, 03:50
Suriye’de Kayıp Gazeteciler Ve 2 Sorun SURİYE’DE KAYIP GAZETECİLER VE 2 SORUN
Yonca Karakemer 15.03.2012, 01:23
"Kaldı Bu Yaşamak Suçu Üstümde" "KALDI BU YAŞAMAK SUÇU ÜSTÜMDE"
Zeynep Olgaç 22.01.2012, 00:49
Geç Bile Kalındı GEÇ BİLE KALINDI
Ali Aydın 18.01.2012, 02:05
Bir Ahkam Kesen Başörtülü ! Hazır mısınız? BİR AHKAM KESEN BAŞÖRTÜLÜ ! HAZIR MISINIZ?
Yasemin Vatandaş 15.01.2012, 15:35
Soykırımı İnkar Yasası, Fransa, Türkiye ve Cezayir SOYKIRIMI İNKAR YASASI, FRANSA, TÜRKİYE VE CEZAYİR
Furkan Şenay 12.01.2012, 16:29
Kampüsten merhaba! KAMPÜSTEN MERHABA!
Tahsin Aksu 27.12.2011, 16:07
KOC gibi sergi KOC GİBİ SERGİ
Tan Yeşilada 30.11.2011, 16:22
Şehir Hayatına Beslenme Önerileri… ŞEHİR HAYATINA BESLENME ÖNERİLERİ…
Op.Dr. Cem Yılmaz 17.11.2011, 12:24
70 bin hayat organ nakli bekliyor 70 BİN HAYAT ORGAN NAKLİ BEKLİYOR
Prof. Dr. Alp Gürkan 05.11.2011, 14:00
Doktorların Sağlık Bakanlığı'yla imtihanı DOKTORLARIN SAĞLIK BAKANLIĞI'YLA İMTİHANI
Emine Bilgiç 03.11.2011, 01:46
KALIN BARSAK KANSERİ KALIN BARSAK KANSERİ
Sadık Yıldırım 01.11.2011, 22:32
BİRLİKTE Mİ AYRI MI NO 2 BİRLİKTE Mİ AYRI MI NO 2
Serra Karaçam 21.10.2011, 00:10
Güncel Bilgiler GÜNCEL BİLGİLER
Uğur Aksu 18.10.2011, 11:54
Ben’den Vazgeçmek Üzerine BEN’DEN VAZGEÇMEK ÜZERİNE
Yusuf Önaç 16.10.2011, 02:25
SEÇİLMİŞ ŞEHİTLER... SEÇİLMİŞ ŞEHİTLER...
Rauf Atilla Polat 28.09.2011, 00:22
Bir dirhem et bin ayıp örter BİR DİRHEM ET BİN AYIP ÖRTER
Prof. Dr. Benal Büyükgebiz 12.09.2011, 11:14
Bel ağrısı ve tedavi yöntemleri BEL AĞRISI VE TEDAVİ YÖNTEMLERİ
Bülent Neymen 16.08.2011, 21:55
Türkiye Portreleri TÜRKİYE PORTRELERİ
Sernur Yassikaya 10.08.2011, 14:57
Görev ve Sorumluluklarını bilmeyen Polis Memurları !! GÖREV VE SORUMLULUKLARINI BİLMEYEN POLİS MEMURLARI !!
İbrahim Yörük 31.07.2011, 20:33
ADALET HAMAMINDA BİR GARİP FUTBOL!!! ADALET HAMAMINDA BİR GARİP FUTBOL!!!
Sedat Bayar 07.07.2011, 04:14
AYNI DAĞIN YELİYİZ BİZ! AYNI DAĞIN YELİYİZ BİZ!
Ahu Şentürk 13.06.2011, 12:08
Oksitlenmiş Siyaset OKSİTLENMİŞ SİYASET
H. Kübra Özan 11.06.2011, 11:20
KAMYONLAR KAVUN TAŞIMAYACAK ARTIK ! KAMYONLAR KAVUN TAŞIMAYACAK ARTIK !
Dr. Hamid Aydın 04.06.2011, 16:38
Diyarbakır, Huzur ve Barış İstiyor DİYARBAKIR, HUZUR VE BARIŞ İSTİYOR
Bekir Kaplan 02.06.2011, 21:51
KASETLERİN ANA HEDEFİ AK PARTİ İKTİDARI DEĞİL Mİ? KASETLERİN ANA HEDEFİ AK PARTİ İKTİDARI DEĞİL Mİ?
Mehmet Barlas 24.05.2011, 14:22
MİLLİ İRADE SINIRSIZ MIDIR?
Uğur Uruşak 04.03.2011, 13:06
Dünyadan Göçüp Gitme Töreni DÜNYADAN GÖÇÜP GİTME TÖRENİ
Ömer Faruk Besli 01.03.2011, 16:51
Bize Verilen Yapbozun Bir Parçası Eksikti BİZE VERİLEN YAPBOZUN BİR PARÇASI EKSİKTİ
Merve Şebnem Oruç 31.01.2011, 13:15
BDP - HAS Parti - EDP İttifakı... BDP - HAS PARTİ - EDP İTTİFAKI...
Ekin Gün 28.01.2011, 00:35
Haziran'ın fotoğrafı bugünden belli... HAZİRAN'IN FOTOĞRAFI BUGÜNDEN BELLİ...
Numan Ceyhan 14.12.2010, 02:00
Konuşma Adabı… KONUŞMA ADABI…
Tuba Kalçık 10.11.2010, 02:35
Alın size yeni bir meslek”SOSYAL MEDYA UZMANI” ALIN SİZE YENİ BİR MESLEK”SOSYAL MEDYA UZMANI”
Volkan Köse 14.08.2010, 16:39
Kürt Sorununa Adaletle bakmak KÜRT SORUNUNA ADALETLE BAKMAK
Mehmet Ali Başaran 28.07.2010, 00:58
Hadi Millet Porno İzleyelim HADİ MİLLET PORNO İZLEYELİM
M. Onur Lökoğlu 20.05.2010, 02:14
İlköğretimde Kıyafet Serbestliği İLKÖĞRETİMDE KIYAFET SERBESTLİĞİ
Uzm.Ped.Hakan Emanetoğlu 11.05.2010, 19:02
Statükonun elindeki son koz STATÜKONUN ELİNDEKİ SON KOZ
Tarık Safaoğlu 29.04.2010, 00:30
KOSKOCA MEDYA GRUBUNA KOSKOCA CEZA !.. KOSKOCA MEDYA GRUBUNA KOSKOCA CEZA !..
Hikmet Genç 14.09.2009, 08:11
FOTOKOPİ AÇIKLAMALAR VE KARGALARIM FOTOKOPİ AÇIKLAMALAR VE KARGALARIM
Sevda Kara 25.06.2009, 11:56
TURKTİME ANKETİ TURKTİME ANKETİ
Cüneyt Ünal 09.04.2009, 16:15
TURKCELL 0534 605 93 46 NOLU KONTÜR GASPCISI İÇİN NE YAPTI? TURKCELL 0534 605 93 46 NOLU KONTÜR GASPCISI İÇİN NE YAPTI?
Dursun Boran 15.03.2009, 14:38
Şimdi kanal yöneticilerinin önemi çok daha artacak, televizyon kanalı yönetmek ustalık isteyecektir. ŞİMDİ KANAL YÖNETİCİLERİNİN ÖNEMİ ÇOK DAHA ARTACAK, TELEVİZYON KANALI YÖNETMEK USTALIK İSTEYECEKTİR.
Kemal Kurçer 23.11.2008, 17:23
Balon BALON
Hasan Efe Çiziyor 29.07.2008, 18:35
1 Mayıs! 1 MAYIS!
Mehmet Ali Ilıcak 01.05.2008, 11:41
TÜRKİYEDE YÜZÜ KIZARANLAR MUTLAKA VARDIR
Talha Akmehmet 02.04.2008, 13:25
YASAKLARLA NEREYE KADAR
Hasan Köroğlu 03.02.2008, 14:13
DERELİ’YE MÜKAFAT
Fenerbaz 27.09.2007, 14:57
CAHİL HALKIN, CAHİL SEÇİMİ (!)
Recep Canbolat 25.07.2007, 17:56
UYUYAMIYORUM ARKADAŞLAR…
Hülya Gözalan 16.06.2007, 21:47
GENELKURMAY NE DİLİYOR?
Ergun Göknel 09.06.2007, 12:23
Yazarların yazıları kendi görüşlerini içermektedir. Yazıların yayına alınmaları yazarlar tarafından yapılmaktadır. HaberX'in kontrolüne tabi değildirler.