Son Haberler
30.09.2014 Salı 16:49
USD 2,2840 EUR 2,8770 EUR/USD 1,2596 BIST   74651,4/%0,01
ISTANBUL Çarşamba: 13°C/22°CPerşembe: 14°C/22°CCuma: 14°C/20°C

Havadurumu ayarlari

Lutfen havadurumunu goruntulemek istediginiz sehri listeden seciniz.

Özel Sağlık Meslek Lisesi ücretleri Üniversiteler ile yarışıyor
Türk Sağlık-Sen'in araştırmasına göre, 2010 yılında sayıları 4 iken, 2012'de 175'e yükselen özel sağlık meslek liselerinin velilere çıkardığı fatura yıllık 15 bin TL'ye yaklaşıyor. 14.09.2013 09:40

ANKARA (ANKA) -
Türk Sağlık-Sen özel sağlık meslek liseleriyle ilgili yaptığı araştırmada, özel sağlık meslek lisesi, fiyatlarının, adeta özel üniversitelerle yarıştığı belirtildi. 2010 yılında sayıları 4 iken, 2012'de 175'e yükselen özel sağlık meslek liselerinin, velilere çıkardığı faturanın yıllık 15 bin TL'ye yaklaştığı vurgulanan araştırmada, özel sağlık meslek liselerinin eğitim ücretinin yıllık 6 bin 500-12 bin TL arasında değiştiği belirtildi. Velilerin ayrıca servise yıllık 2 bin TL, yemeğe 2 bin 100 TL, kıyafet ve kitaba da 750 TL'den başlayan ücretler ödediğine dikkat çekilen araştırmada, "Özel sağlık lisesinin veliye yıllık maliyeti en düşük 11 bin 350-16 bin 850 TL arasında değişiyor. Bu hesapla 4 yıllık eğitim-öğretim dönemi boyunca maliyet de 45 bin 400 TL ile 67 bin 400 TL arasında değişecek. Vakıf üniversitelerinin tıp ve diş hekimliği bölümlerinin yıllık fiyatları 27 ile 50 bin TL arasında. Hemşirelik bölümü eğitim ücreti ise yıllık 15 bin TL'dir" denildi.

-"EĞİTİMİN TİCARİ BİR META ARACINA DÖNÜŞTÜRÜLMESİ SIKINTILI"-

Türk Sağlık-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci, araştırmayı ANKA'ya değerlendirdi. Özel sağlık meslek liselerinin "Yüzde 100 iş garantili" denilerek cazip hale getirildiğini söyleyen Kahveci, şunları ifade etti:
"Veliler de bu nedenle yüksek ücretlere katlanıyor. Okul sayısında inanılmaz bir artış yaşandı. Milli Eğitim Bakanlığı ile Sağlık Bakanlığı genelge ve yönetmelikle bu artışa müdahale etti. Eğitimin ticari bir meta aracına dönüştürülmesi sıkıntılı bir durum ortaya çıkarmaktadır. Bu yönde teşvik edici uygulamaların zararlarını ne yazık ki o liselere umut bağlayan öğrenci ve veliler çekecektir. Verilecek eğitim kalitesi ve öğretmen eksikliği de önemli bir soru işaretidir. Burada çok önemli bir sorunda istihdam meselesidir. İhtiyaçtan fazla öğrenci mezun olması istihdam sorununu da beraberinde getirecektir. Bugün atanamayıp mağduriyet yaşayan sayıları yüz binleri bulan meslek guruplarına sağlık meslek liseleri mezunları da eklenecektir." (ANKA)
(AYÇ/ÖZK)

YORUMLARINIZ
zaaa - 24.09.2014 17:26
pahalıı
adınıvermek istemeyen bir seyirci - 15.09.2014 17:43
şimdik neden bu kadar pahalı yapıyorsun yow gardaşım biye demin sordu öğretmen bey biye dediki parasi olan basiyo money i gidiyor kuluje biyede kara kara düşünmüşem niye ayromcalok vor sonra biyede sesli bi şekhilde gapıyı gapattım buradan trbzobnlu tün hemşeyilere selamımı yoluuyo hade sülammetle kalın benm babamlar
zavalli ogrenciler - 13.09.2014 03:49
Bence ozel liseler iyiki var ama gercekten fiyatlar cok pahali allah anamiza babamiza sabir versin :))
adsız - 15.07.2014 16:05
cvp yazarsanız sevinirim bu iş ne biçin ya böyle yok 15 bin falan oldu olacak 20 bin olsa ya az gelmesin fazla olur işte ne güzel valla özel sağlık meslek lisesine gitmek isteyenleri caydırıyor bu fiyat...!!!
DG - 14.07.2014 07:14
Arkadaslar bence yanlis dusunuyosunuz ben ş.u da özel şefkat seli anadolu kiz sağlik meslek lisesine gidiyorum bu ikinci yilim hemsirelik bolumunde okuyorum simdi bazi aileler cocuklarini üniversiteye gondermek istemiyolar bu durum icin bu okullar avantaji cok ve benim gittigim okulda bizleri cok iyi bir eğtim aliyorum bu okul sadece kizlar icin acilmasi ayri bir avantaj karma liseler artik cok kotu bir durumda ve bazi aileler karma okullara cok karsilar kizlarin okumamasindansa boyle okullar acilmasi cok iyi allah razi olsun acanlardan...
adım ali yüksal - 22.05.2014 20:50
gecen sene 5500 tl olan okul fiyatları busene 8000 bin sbs de iyi bir puan alamadı çocugum oyüzde bu okulları tercih ettik ama şu an iti bari ile kara kara düşünüyorum nasıl kalkacagım bu işin altından allah yardım cımız olsun dev letimizde sag ol sun bizi bu yol da yalnız bırak tı sahip çıkmadaı nerdeyse adamlar yüzda elli zam yapıyor
KİM BİLİR - 25.04.2014 16:30
BEN MEMURUM AMA KİMSE FARKINDA DEĞİL VATANDAŞ CEBİNİN DOLDUĞUNA BAKIYOR BEN YILLIK YÜZDE 3 ZAM ALIRKEN BU OKULLAR YÜZDE 50 LERE VARAN ZAM UYGULANMAKTA AMA NAFİLE KİMİN UMRUNDA BEN ÇOCUĞUMU VERDİM PİŞMAN OLDUM AMAN SİZ VERİPTE YANMAYIN
emin bağcı - 15.12.2013 18:29
izmir Yenişehir sağlık meslek lisesinden meslek dersleri öğtetmenliğinden l997 yılında emekli oldum.Sağlık personeli yetiştirme işi üniversitelerin elinde olmalıdır.para için çocukların geleceği ile oynuyorlar öğrenci velilerinede,öğrencilerede acıyorum.
aa - 15.09.2013 21:32
haklısın söylediklerine sonuna kadar katılıyorom
şimşek - 15.09.2013 21:09
birileri kısa yoldan zengin olmak için milletin hem parasını hem hayallerini çalıyor.Sbs den aldığı puan yerlerde olan öğrencileri sırf parası var diye almakta ikinci hata devletimizde buna göz yumuyor.Hemşirelik liseden sonra yapılacak kadar basıit bir iş değil Lisans düzeyinde olmalı .Canımız kimlere emanet arkadaşlar .Hastanelere gidince çalışanların nereden mezun olduğunu sormayı unutmayın.