Son Haberler
10.02.2012 Cuma 03:16
USD 1,7550 EUR 2,3310 EUR/USD 1,3282 IMKB100   60162/%0,00
ISTANBUL Cuma: -1°C/3°CCumartesi: -1°C/5°CPazar: 1°C/6°C

Havadurumu ayarlari

Lutfen havadurumunu goruntulemek istediginiz sehri listeden seciniz.

Yeşil sebzeler diyabet riskini azaltıyor
İngiliz bilim adamları, yeşil sebzelerin yoğunlukta olduğu bir beslenme biçiminin, diyabet riskini düşürdüğünü belirledi. 24.08.2010 09:06

 LONDRA (ANKA) - Diyabet ve benzeri hastalıkların önlenmesinde ve ilerlemesinin durdurulmasında, beslenmede sebze ve meyve tüketiminin önemi vurgulanırken, kabak, brokoli, karnabahar ve ıspanak gibi yeşil ve lifli sebzelerin, belirli diyabet tiplerini önlemede özellikle yardımcı olduğu saptandı.
Tıp araştırmaları yayını olan British Medical Journal'a göre, günde bir buçuk porsiyon yenen yeşil sebze, ikinci tip diyabeti yüzde 14'e kadar önlemeye yardımcı oluyor.
Araştırma sonuçlarında, genel olarak daha fazla sebze ve meyve yemenin diyabet 2'ye yakalanmada daha düşük bir ihtimal oluşturmadığı, ancak bu tür yeşil renkli sebzelerin diyabet 2 riskini önemli ölçüde azalttığı belirtiliyor. Bunun en önemli nedeninin ise yeşil lifli sebzelerin içerdiği zengin antioksidanlar, C vitamini ya da yüksek derecedeki magnezyum olabileceği düşünülüyor.
Araştırmayı yapan ekip, şu anda yüksek diyabet riski taşıyan insanların, ıspanak ve lahana gibi yeşil sebzelerin tüketimini arttırarak diyabete yakalanma riskini azaltıp azaltamayacaklarını öğrenecekleri bir araştırma yapmayı planlıyor.
İngiltere'nin en yaygın diyabet çalışmaları yapan örgütü Diabetes UK, kuşkonmaz, sarımsak, hindiba ve yer elması gibi sebzelerde bulunan karbonhidratların da 2. tip diyabeti ve kilo kaybını önlemeye yardımcı olmasına dair çalışmalarını sürdürüyor. (ANKA)
(EZ/DH/OMR)

YORUMLARINIZ
Henüz bir yorum yapılmamış.
Bu sayfaya yorum yazarak tarihe not düşün.

Share on Facebook